ZVÝŠENÍ KVALITY A DOSTUPNOSTI INFRASTRUKTURY PRO VZDĚLÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍ UČENÍ

OPERAČNÍ PROGRAM Integrovaný regionální operační program
ZAMĚŘENÍ Podpora infrastruktury mateřských škol

Podpora infrastruktury základních škol

Podpora infrastruktury zájmového, neformální a celoživotního učení

ALOKACE  6 000 000 Kč
MIN. VÝŠE ZPŮSOBILÝCH VÝDAJŮ NA PROJEKT 300 000 Kč
MAX. VÝŠE ZPŮSOBILÝCH VÝDAJŮ NA PROJEKT 3 000 000 Kč
MÍRA SPOLUFINANCOVÁNÍ ŽADATELE 5 % (95 % dotace)
PŘEDPOKLÁDANÉ DATUM VYHLÁŠENÍ VÝZVY duben 2018

 

Aktuální znění Interních postupů IROP MAS Bobrava, z.s. naleznete na tomto odkaze.

POZOR!!!

  • Realizace projektu nesmí být ukončena před podáním žádosti o podporu.
  • Prostory podpořené z IROP musí být vždy bezbariérově dostupné. Základním požadavkem je zajištění bezbariérové toalety a umožnění volného pohybu osob na vozíku od vstupu do budovy po vstup do prostor podpořených z IROP. Další stavební úpravy podle vyhlášky č. 398/2009 Sb. jsou způsobilým výdajem v hlavní aktivitě a žadatel popisuje potřebnost těchto úprav ve Studii proveditelnosti. Pokud je zařízení již bezbariérové a dostupnost prostor bude zajištěna, žadatel popíše tento stav rovněž ve Studii proveditelnosti.
  • Výzva NENÍ URČENA pro školy samostatně zřízené pro žáky se zdravotním postižením nebo do jejich přípravných tříd, školy praktické a speciální.
  • Všechny projekty, které se budou přihlašovat do výzvy MAS Bobrava, musí mít svůj záměr zanesen ve Strategickém rámci MAP/KAP (školy a školská zařízení a jejich projektové záměry musí být uvedeny v seznamu projektových záměrů).

V rámci specifického cíle 2.4: Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení budou podpořeny následující oblasti:

1.Infrastruktura pro předškolní vzdělávání

Hlavní zaměření projektu musí být ve vazbě na zvýšení nedostatečné kapacity zařízení péče o děti v předškolním věku v území, kde je prokazatelný nedostatek těchto zařízení.

Předmětem podpory nemůže být rekonstrukce objektů z důvodu špatného technického stavu objektu bez navýšení kapacity podporovaného zařízení. Tato výzva není určena pro rekonstrukce stávajících budov pouze z důvodu nevyhovujícího technického stavu.

Hlavní podporované aktivity:

  • stavby a stavební práce spojené s výstavbou nové infrastruktury, včetně vybudování přípojky pro přivedení inženýrských sítí,
  • rekonstrukce a stavební úpravy stávající infrastruktury, včetně zabezpečení bezbariérovosti dle vyhlášky č. 398/2009 Sb.,
  • nákup pozemků a staveb (nemovitostí),
  • pořízení vybavení budov a učeben,
  • pořízení kompenzačních pomůcek.

 Vedlejší podporované aktivity:

  • demolice související s realizací projektu,
  • pořízení bezpečnostních prvků a zařízení, osvětlení, elektronického a mechanického zabezpečení,
  • pořízení herních prvků,
  • úpravy venkovního prostranství (přístupové cesty v areálu, zeleň, hřiště a herní prvky),
  • projektová dokumentace, EIA,
  • zabezpečení výstavby (technický dozor investora, BOZP, autorský dozor),
  • pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení, zpracování studie proveditelnosti),
  • povinná publicita.

Oprávnění žadatelé:

  • zařízení péče o děti do 3 let,
  • školy a školská zařízení v oblasti předškolního vzdělávání,
  • další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit v oblasti předškolního vzdělávání a péče o děti,
  • kraje, organizace zřizované kraji, organizace zakládané kraji,
  • obce, organizace zřizované obcemi, organizace zakládané obcemi,
  • nestátní neziskové organizace,
  • církve, církevní organizace,
  • organizační složky státu,
  • příspěvkové organizace organizačních složek státu.

2. Infrastruktura základních škol

Podpora může být poskytnuta na podporu infrastruktury škol a školských zařízení pro základní vzdělávání podle zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů, zapsaných v Rejstříku škol a školských zařízení k datu vyhlášení výzvy MAS.

Ve výzvě není možné financovat výstavbu nové ZŠ ve smyslu nového IZO.

Hlavní zaměření projektu musí vést ke zvýšení kvality vzdělávání v klíčových kompetencích:

  • komunikace v cizích jazycích,
  • přírodní vědy,
  • technické a řemeslné obory,
  • práce s digitálními technologiemi.

Hlavní podporované aktivity:

  • stavby a stavební práce spojené s výstavbou nové infrastruktury, včetně vybudování přípojky pro přivedení inženýrských sítí,
  • rekonstrukce a stavební úpravy stávající infrastruktury, včetně zabezpečení bezbariérovosti dle vyhlášky č. 398/2009 Sb.,
  • nákup pozemků a staveb (nemovitostí),
  • pořízení vybavení budov a učeben,
  • pořízení kompenzačních pomůcek,
  • zajištění vnitřní konektivity školy a připojení k internetu.

Odborná učebna počítačů sloužící k výuce informatiky je relevantním záměrem, pokud bude v MAP  v seznamu projektových záměrů pro investiční intervence IROP daného zařízení označená klíčová kompetence práce s digitálními technologiemi.

Vedlejší podporované aktivity:

  • demolice související s realizací projektu,
  • pořízení bezpečnostních prvků a zařízení u vstupu do budovy,
  • úpravy zeleně a venkovního prostranství,
  • projektová dokumentace, EIA,
  • zabezpečení výstavby (technický dozor investora, BOZP, autorský dozor),
  • pořízení služeb bezprostředně související s realizací projektu (příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení, zpracování studie proveditelnosti),
  • povinná publicita.

Oprávnění žadatelé:

  • školy a školská zařízení v oblasti základního vzdělávání,
  • další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit,
  • kraje, organizace zřizované nebo zakládané kraji,
  • obce, organizace zřizované nebo zakládané obcemi,
  • nestátní neziskové organizace,
  • církve, církevní organizace,
  • organizační složky státu, příspěvkové organizace organizačních složek státu.

3. Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní učení

Hlavní zaměření projektu musí být ve vazbě na zvýšení nedostatečné kapacity pro zájmové, neformální nebo celoživotní vzdělávání v území. Účelem podporovaných aktivit je zvýšení kvality vzdělávání v klíčových kompetencích:

  • komunikace v cizích jazycích,
  • přírodní vědy,
  • technické a řemeslné obory,
  • práce s digitálními technologiemi.

Klíčové kompetence IROP pro zájmové a neformální vzdělávání jsou vázány na vzdělávací oblasti a obory RVP pro základní vzdělávání (Jazyk a jazyková komunikace – Cizí jazyk, Další cizí jazyk, Člověk a jeho svět, Matematika a její aplikace, Člověk a příroda – Fyzika, Chemie, Přírodopis, Zeměpis, Člověk a svět práce  a průřezová témata RVP ZV, Environmentální výchova. Klíčové kompetence IROP pro celoživotní (další) vzdělávání jsou vázány na NSK a vybrané kvalifikace dle přílohy č. 8B Specifických pravidel pro žadatele příjemce.

Hlavní podporované aktivity:

  • stavby a stavební práce spojené s vybudováním infrastruktury pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání,
  • rekonstrukce a stavební úpravy stávající infrastruktury (včetně zabezpečení bezbariérovosti dle vyhlášky č. 398/2009 Sb.),
  • nákup pozemků a staveb (nemovitostí),
  • pořízení vybavení budov a učeben,
  • pořízení kompenzačních pomůcek.

Vedlejší podporované aktivity:

  • demolice související s realizací projektu,
  • úpravy zeleně a venkovního prostranství,
  • projektová dokumentace, EIA,
  • zabezpečení výstavby (technický dozor investora, BOZP, autorský dozor),
  • pořízení služeb bezprostředně související s realizací projektu (příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení, zpracování studie proveditelnosti),
  • povinná publicita.

Oprávnění žadatelé:

  • školy a školská zařízení v oblasti základního vzdělávání,
  • další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit,
  • kraje, organizace zřizované nebo zakládané kraji,
  • obce, organizace zřizované nebo zakládané obcemi,
  • nestátní neziskové organizace,
  • církve, církevní organizace,
  • organizační složky státu, příspěvkové organizace organizačních složek státu.

 

Povinné přílohy žádosti o podporu

  • Plná moc (v případě přenesení pravomocí na jinou osobou)
  • Zadávací a výběrová řízení (za předpokladu, že má žadatel již zrealizována potřebná VŘ, dokládá uzavřenou smlouvu na plnění zakázky)
  • Doklady o právní subjektivitě žadatele (obce a jimi zřizované organizace přílohu nedokládají)
  • Studie proveditelnosti (dle osnovy uvedené v příloze č. 4A, 4B nebo 4D Specifických pravidel pro žadatele a příjemce)
  • Doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu (žadatel dokládá výpisy z katastru nemovitostí u majetku, který bude předmětem projektu. Výpis z katastru nemovitostí nesmí být k datu podání žádosti starší než 3 měsíce)
  • Územní rozhodnutí nebo územní souhlas nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení (pokud stavba nevyžaduje územní rozhodnutí, dokládá územní souhlas či účinnou veřejnoprávní smlouvu nahrazující územní řízení, pokud žadatel požádal o vydání společného územního rozhodnutí a stavebního povolení nebo pokud stavba nevyžaduje územní rozhodnutí ani územní souhlas, přílohu č. 8 nedokládá)
  • Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení
  • Projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby
  • Položkový rozpočet stavby
  • Výpočet čistých jiných peněžních příjmů (v případě, že žadatel předpokládá peněžní příjmy v období realizační fáze projektu)
  • Čestné prohlášení o skutečném majiteli (obce a jimi zřizované organizace přílohu nedokládají)
  • Výpis z Rejstříku škol a školských zařízení (pouze u ZŠ a MŠ, nesmí být v době podání žádosti starší 3 měsíců)
  • Stanovisko Krajské hygienické stanice ke kapacitě školy (pouze u MŠ, přílohu žadatel dokládá, pokud realizací projektu dojde  k modernizaci školského zařízení, která zajistí zachování kapacity mateřské školy bez nutnosti udělit výjimku KHS ke zvýšení kapacit)

Bližší informace k podpoře infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení naleznete pod níže uvedenými odkazy:

Text výzvy IROP 68

Specifická pravidla pro žadatele a příjemce IROP 68

P1_Postup pro podání žádosti v MS2014+

P2A_Podmínky RoD (pro PO OSS) – vzor pro Infrastruktura pro MŠ

P2B_Podmínky RoD – vzor pro aktivitu Infrastruktura pro MŠ

P2C_Podmínky StV – vzor pro aktivitu Infrastruktura pro MŠ

P2D_Krácení pen. prostř. při porušení Pod.Dopisu MMR_StV – vzor pro Infrastruktura pro MŠ

P2E_Podmínky RoD (pro PO OSS) – vzor pro aktivity Infrastruktura pro ZŠ, SŠ a VOŠ, CŽV

P2F_Podmínky RoD – vzor pro aktivity Infrastruktura pro ZŠ, SŠ a VOŠ, CŽV

P2G_Podmínky StV – vzor pro aktivity Infrastruktura pro ZŠ, SŠ a VOŠ, CŽV

P2H_Krácení pen. prostředků při porušení Pod. Dopisu MMR_StV – vzor

P3_Metodické listy indikátorů

P4A_Osnova_studie_proveditelnosti – Infrastruktura pro předškolní vzdělávání

P4B_Osnova_studie_proveditelnosti – Infrastruktura ZŠ

P4D_Osnova_studie_proveditelnosti – Infrastruktura pro další vzdělávání

P5A_Seznam SO ORP se sociálně vyloučenými lokalitami

P5B_Seznam SO ORP bez sociálně vyloučených lokalit

P6_ Dokladování způsobilých výdajů

P7A_Standard konektivity ZŠ

P8A_Podporované obory klíčových kompetencí

P8B_Podporované obory klíčových kompetencí_NSK